Here's How British Newspapers Are Covering Prince Harry And Meghan Markle's Sensational Interview With Oprah

The interview airs at 9 p.m. on Monday in the UK, but the British press wasn't waiting for the evening's broadcast to roll out its coverage.

This week's most talked-about interview delivered some incredible revelations as to why Prince Harry, Duke of Sussex, and Meghan Markle, aka the Duchess of Sussex, ultimately departed from the frontline duties of the British royal family.

Harry and Meghan's sit-down with Oprah Winfrey was event television at its best, drawing an estimated 17.1 million viewers, according to early Nielsen data. In it, the couple discussed how they felt they have been mistreated by the British press. Last April, they announced that they would no longer be engaging with the UK's four biggest tabloids, writing in a letter to the newspapers' editors that there would be "no corroboration and zero engagement" because they would no longer "offer themselves up as currency for an economy of clickbait and distortion."

The interview airs in the UK at 9 p.m. on Monday — but the British press, which the couple has long criticized, wasn't waiting for the evening's broadcast to roll out its coverage.

Here's what the front pages of some of the nation's papers had to say about the interview.

Daily Mail

The paper, which recently lost a lawsuit brought forth by Meghan for publishing a private letter she sent to her father, dedicated the entire front page of an earlier edition to highlighting the key points raised in the interview and leading with an accusation of racism against Buckingham Palace.

In a follow-up, it chose to lead with a combined cover story of the Queen's Commonwealth address.

Daily Mirror

The Daily Mirror led with Meghan's shocking revelation that a member of the royal family had raised concerns over what color their son's skin was likely to be, given his Black ancestry.

A follow-up front page exclusive claimed that the ramifications of the interview were already being felt among family members, specifically Prince Harry's brother, Prince William, and father, Prince Charles, who were said to have been left "immensely saddened."

Daily Express

In a 2 a.m. special edition, the Daily Express led with Meghan's admission that, contrary to reports at the time, she had been the one reduced to tears by Kate Middleton, aka the Duchess of Cambridge.

In a follow-up edition, the front cover led with the Queen's Commonwealth address, during which she emphasized the importance of duty. The cover described the couple's sit-down with Oprah as "self-serving."

The Sun

The front page of the Sun reads "Meg: I felt suicidal" in a large font

A pregnant Meghan told Oprah that she did not get help when she asked for it, despite feeling suicidal as a result of the onslaught of negative press and apparent double standards in palace life.

The front page also acknowledged the gender reveal of the couple's forthcoming second child, a girl, who is due in the summertime.

Daily Star

The Daily Star front page reads "Fights, Camera, Action"

It was puns and punches for the Daily Star, which ran a front page dedicated to the interview it claimed it "couldn't be arsed" to stay up to watch.

Not holding back, the tabloid suggested that the couple were putting on a performance for the cameras.

The Guardian

The Guardian's front page has a photo insert with the caption "Broadcasters bank on Harry and Meghan ratings boost"

The Guardian's Monday cover spoke to the lucrative appeal of the interview, which has already proven to be popular with an American audience.

But once the interview aired in the UK, there was a new cover for Tuesday.

The Guardian's front page reads "Palace in crisis following devastating racism claim"

The Daily Telegraph

The Daily Telegraph drew parallels between the Queen's Commonwealth Day speech, which referenced the importance of remaining connected with family — despite the very apparent rift within the royal family.

Responding to the criticism of the British press made in the interview, Ian Murray, executive director of the Society of Editors, pushed back and called the accusations "not acceptable." The body champions press freedom and has nearly 400 members; Murray boasted of having a record of "calling out racism."

“It is strange indeed that the couple have attacked the UK media previously for alleged intrusion into their private lives, yet have opened up on several occasions to media in the US, the latest event being yesterday’s interview with Oprah Winfrey, which will play to a worldwide audience," Murray said.

“The UK media has never shied away from holding a spotlight up to those in positions of power, celebrity or influence. If sometimes the questions asked are awkward and embarrassing, then so be it, but the press is most certainly not racist."